10 tips för att slippa städa

Bonnie sprang precis in i mitt rum, och det första hon gör är att smeta in sin håriga päls i min matta. Visst behövdes det städas innan, men nu ser man mer katthår på mattan än på Bonnie.
Trots det orkar jag inte städa, och då kom jag och tänka på en bok jag älskade när jag var liten.. okej mindre. Tror den hette "Mamma mu och kråkan städar". Genialisk bok, kråkan är skitsmart och kommer på en massa grejer för att slippa städa. Jag har anammat några av dom här:
1. Dra ner rullgardinen och släck lampan, det som inte syns, det finns inte.
2. Sno grannens högtryckstvätt och spola rent rummet på några sekunder.
3. Fyll rummet med sand. Fan, det ska jag göra, sandstrand på rummet liksom!
Failar, kommer inte på fler, men bättre med tre än inga. Jag har ju endel mindre bra tips i huvudet också, men jag kan inte lära ut allting. Men rummet blir städat, lovar, och det är skitkul.

Kommentarer
Postat av: selinah

fin blogg kommentere tilbake ?

2010-05-30 @ 20:30:05
URL: http://www.selinah.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0